سرخط خبرها

«تنها گریه کن» به تلویزیون می‌آید

  • کد خبر: ۲۰۴۴۷۱
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
«تنها گریه کن» به تلویزیون می‌آید
سریال تاریخی «تنها گریه کن» به زودی روی آنتن می رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چرخ تولید سریال‌های تلویزیونی به راه افتاده است و طبق وعده مدیران، به زودی شاهد آثاری جدید و متنوع خواهیم بود. امیدواریم! فعلا همین که آنتن شبکه‌ها از سریال‌های تکراری نجات یافته، اتفاق مثبتی است. ناگفته پیدا است که کیفیت آثار می‌تواند منجر به رونق دوباره شود و تلویزیون بار دیگر روز‌های خوش را تجربه کند. به تجربه ثابت شده سریال‌های خوب مهم‌ترین عامل نجات شبکه‌ها هستند.

در میان محصولات در دست تولید، نام «تن‌ها گریه کن» هم دیده می‌شود، ولی اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده. به جزئیاتی درباره سریال دست یافته که بخشی از آن محور گزارش امروز است.

سابقه کارگردان

سریال «تنها گریه کن» را علی درخشنده بر اساس فیلمنامه‌ای از خود کارگردانی می‌کند. حتما اطلاع دارید که این کارگردان، پیش‌تر فیلم سینمایی «دشمنان» را با حضور رویا افشار ساخت که اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مورد توجه قرار گرفت. مثلا علیرضا مجمع، نویسنده و منتقد سینما گفته بود: «فیلم «دشمنان» اثر کم‌خرجی است که نشانه‌هایی از استعداد را می‌توان در کارگردانش یافت؛ همین کافی است.» علی درخشنده، قبل از نشستن روی صندلی کارگردانی، حوزه‌های مختلف را پشت دوربین تجربه کرده بود و حالا ساخت سریال «تن‌ها گریه کن» تازه‌ترین فعالیت او محسوب می‌شود.

قصه چیست؟

«تنها گریه کن» سریالی تاریخی است و داستان آن سرگذشت سه دهه از دوران معاصر کشورمان را در برمی گیرد. قصه با محوریت زندگی یک خانواده پیش می‌رود که درگیر اتفاقات مختلف می‌شوند و از زاویه نگاه آن‌ها بخشی از تاریخ معاصر ورق می‌خورد. اقبال از نمونه‌های مشابه که «سرزمین مادری» تازه‌ترین مورد آن است، این امیدواری را ایجاد می‌کند که «تن‌ها گریه کن» مورد توجه انبوه مخاطب قرار بگیرد. نکته جالب دیگر این که سریال، از نخستین مجموعه رئالیستی تلویزیون در حوزه تاریخی است که نگاهی اجتماعی و مردم شناسانه دارد و برای همین روایت آن با حفظ فراز و نشیبها، عاشقانه‌ای ارام است.

بازیگران چه کسانی هستند؟

سریال «تنها گریه کن» در دو فصل تولید می‌شود و افسانه کمالی، رابعه مدنی، خاطره حاتمی، رها ربانی نیا، مرجان قمری، احمد کاوری، هادی شیخ الاسلامی، رحیم نوروزی، حسن رضایی، یوسف صفری بختیاری، پیام احمدی نیا، سیاوش چراغی پور و ... بازیگران آن هستند. همچنین در این سریال از چند چهره جدید استفاده شده است. به گفته یکی از عوامل، این بازیگران تازه نفس، درخشش قابل توجه مقابل دوربین داشته اند و حرف‌ها برای گفتن دارند. همچنین بیش از ۶۰۰ نفر برای نقش‌های مختلف تست داده اند و برای انتخاب بازیگران نوجوانان، پیش تولید طولانی طی شده است.

در شهرک جدید

چندی پیش، مهدی میرچی، مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت لوکیشن‌های دهه شصتی در این مجموعه خبر داد و گفت: «این لوکیشن برای سریال «تنها گریه کن» در حال آماده‌سازی است.» او در گفتگو با ایرنا، با بیان این که این شهرک فاقد لوکیشن دهه شصتی بود بیان کرد: «در حال حاضر زمین تخصیص داده شده و بر اساس محتوای سریال «تنها گریه کن»، نگرش سازمانی و نظارت تیم فنی شهرک، یک محله از دهه شصت ساخته می‌شود.» با این حساب، سریال مذکور، زمینه ساخت یک شهرک جدید با ساختار دهه شصت شمسی در حاشیه شهرک غزالی را ایجاد کرده است که می‌تواند مورد استفاده دیگر آثار هم قرار بگیرد.

همچنین بخش‌های دیگری از سریال در شهر یوش (زادگاه نیما یوشیج)، بلده، لفور، مشهد و قم فیلمبرداری می‌شود. از دیگر نکاتی که در خلال گفتگو با عوامل تولید به آن دست یافتیم، پروداکشن بزرگ، اما کم هزینه «تن‌ها گریه کن» نسبت به تولیدات شبکه نمایش خانگی است. به گفته آن ها، برخی لوکیشن‌های سریال، با بیش از ۳۲۰۰ متر بنا ساخته شده اند.

لوکیشن‌هایی مثل حسینیه ارشاد، اداره فرهنگ قبل از انقلاب، بیمارستان مدرسه شهربانی، سالن کشتی و ژاندارمری و … برای این سریال بازسازی شده است. این را هم اضافه کنیم که علاوه بر دکور‌ها، طراحی و دوخت لباس‌های بازیگران هم با حساسیت انجام شده تا انطابقی کامل با درون مایه سریال داشته باشد. تصویربرداری فصل نخست، به پایان رسیده است و از گفتگو با عوامل می‌توان متوجه شد که تولید «تنها گریه کن» دست کم ۸ ماه دیگر ادامه دارد و پخش آن سال آینده خواهد بود.

منبع: هفت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->